Kozmetika se razvija z bliskovito hitrostjo in obisk kozmetičnih sejmov je najboljši način, da slediš svetovnim trendom. Tako sem se minuli vikend odpravila v sosednjo Italijo na sejem Cosmoprof.
Sejem Cosmoprof je tradicionalni sejem, na katerem se srečajo glavni kreatorji lepotne in kozmetične indistrije. Na njem se predstavijo tako blagovne znamke kot formulatorji, ponudniki embalaže, prodajalci, distributerji … Sejem je razdeljen v več sekcij: Cosmopack (Contract and Private Label Manufacturing, Machinery and Packaging, Ingredients and Raw Materials), Cosmo Perfumery & Cosmetics ter Cosmo Hair, Nail & Beauty Salon.
Na sejmu sem bila dva dni in nemogoče je, da bi si v tem času pogledala celoten sejem. Dodobra sem prečesala del z naravno in ekološko kozmetiko, pokukala v razstavne prostore z embalažo in se udeležila petih predavanj. S partnerjem sva iskala tudi oddelek s sestavinami, vendar zaman – čeprav brošura naznanja razstavljalce s sestavinami, nisva našla niti enega ponudnika.
Prideš z idejo, odideš z izdelkom …
Kar me je na sejmu zares presenetilo, je bilo ogromno število ti. contract and private label manufacturers. To so podjetja, ki za naročnika izdelajo celotno kozmetično znamko, od formulacije do proizvodnje in embalaže. Vse, kar potrebuješ, je ideja – in seveda denar – za ostalo poskrbijo oni.
Prednost tega pristopa je, da se ti ni potrebno ukvarjati z zamudnim procesom formulacije, iskanja dobaviteljev in embalaže, tudi za celosnto podobo podjetja in registracijo izdelkov poskrbijo oni …
Ampak če si strasten izdelovalec kozmetike, je prav ta proces najbolj vznemirljiv. Ker je večina blagovnih znamk na trgu “proizvod” contract manufacturers, vidim prednost v tem, da se formulacije lotimo sami ali pri njej aktivno sodelujemo. Glede na to, da kupci iščejo avtentičnost in transparentnost, se mi zdi ključno, da si kot ustanovitelj blagovne znamke prisoten v celotnem procesu “od ideje do izdelka”.
Green and organic
Ekološka kozmetika je trend in temu je sledil tudi sejem Cosmoprof – letošnje leto so namreč prvič predstavili celoten pavilijon z naravno in ekološko kozmetiko.
Kar nekaj brandov sem že srečala na sejmu Vivaness v Nemčiji, nekaj pa jih spremljam preko spleta. Med slednjimi je kozmetika Madara, znamka, ki so jo ustanovile štiri dame iz Litve, in inspirira tako s svojo filozofijo kot z izdelki. Na sejmu so predstavili novosti – kreme z SPF in lasno kozmetiko – s katerimi so nadgradili pestro ponudbo obrazne kozmetike.
Novo odkritje je bila danska linija kozmetike, mojo pozornost so pritegnili parfumi nenavadnih vonjev.
Sicer na področju naravne kozmetike odkrila veliko ti greenwashinga – to pomeni, da se brandi oglašujejo kot naravni, vendar pogled na INCI (sestavine) pove, da to niso.
Bioplastika kot trend v embalaži
Če iščeš embalažo za svoje izdelke, je Cosmoprof zagotovo pravi naslov. Vendarle je v poplavi plastične embalaže iz azijskih držav le peščica steklovine. Razveselila sem se ponudnikov embalaže iz bioplastike, ki je pravi hit – ne samo v kozmetiki, temveč tudi v drugih panogah. Bioplastika je razgradljivi material, najpogosteje jo pridobivamo iz škroba, celuloze ali odpadnih snovi. Embalaža iz bioplastike se po videzu ne razlikuje bistveno od navadne plastike. Je dražja in za manjše proizvajalce kozmetike precej nedostopna, saj so minimalne količine naročila zelo visoke.
Veliko ponudnikov kozmetike – tako naravne kot konvencionalne – je na sejmu poudarilo, da uporabljajo bioplastiko.
Vrhunska predavanja in diskusije
Če se udeležite tovrstnih sejmov, vam toplo priporočam, da se udeležite predavanj, ki so na tovrstnih sejmih brezplačna. Sama sem poslušala pet predavanj in vsako od njih je bilo odlično. Predavanja večinoma potekajo v obliki diskusij, ki jim prisostvujejo predstavniki različnih podjetij. Tako dobite vpogled v delo vodilnih v stroki, prestavljeni so najnovejši trendi in smernice.
Če povzamem glavno nit vseh petih predavanj, lahko rečem, da je največji poudarek na trajnosti in obnovljivih virih. Seveda se to ne nanaša zgolj na naravno kozmetiko, temveč na celoten kozmetični trg. Podjetja stremijo k transparentnosti in nadzorujejo proces izdelka od vhodnih sestavin do prodaje.
K temu jih seveda spodbujajo kupci. Po podatkih raziskave je kar 95 % kupcev zanima, kakšen pečat izdelek pusti na okolje. Kljub temu ne kupujejo vsi “zelenih” izdelkov, saj ne zaupajo praznim oglasom. Ni dovolj, da rečemo, da je naš izdelek naraven – kupci želijo vedeti, od kod prihajajo sestavine in kakšen vpliv ima celoten proizvodni proces na okolje.
Kakšen je kozmetični izdelek prihodnosti?
Na podlagi informacij, ki sem jih dobila na predavanjih in stojnicah sejma, sem si skušala predstavljati, kakšen je kozmetični izdelek prihodnosti. Prišla sem do naslednjih ugotovitev.
Kozmetični izdelek prihodnosti je tisti, ki:
- Združuje tradicionalno znanje z znanostjo.
- Je transparenten in sledljiv.
- Vsebuje ekološke sestavine ali sestavine biodinamičnega porekla.
- Je veganski.
- Je v celoti iz obnovljivih virov.
- Apelira na notranjo lepoto.
- Je minimalističen in preprost, a učinkovit.
Ali lahko nadomestiš vse rastline, ki jih porabiš v svoji kozmetiki in parfumih?
Ob navalu na naravno in ekološke velja opozoriti, da so naravni viri omejeni – kljub temu, da so obnovljivi. Če bi celotno človeštvo začelo uporabljati zgolj naravno kozmetiko, bi uničili planet.
Pomembno je, da se izobrazimo o tem, katere rastline so ogrožene, da kupimo samo toliko, kot potrebujemo, in da tisto, kar porabimo, vrnemo naravi.
Uf, toliko ponudbe …
Ko vidiš, koliko kozmetičnih izdelkov je na trgu, se gotovo vprašaš, ali svet sploh potrebuje še en kozmetični ali parfumski brand …
Vendarle – svet kozmetike in parfumov doživlja pravo revolucijo! Definicija lepote se postavlja na novo, poudarek je na notranji lepoti, harmoniji in dobrem počutju.
Če razmišljaš o kozmetičnem brandu ali ga že imaš, se mi zdi najpomembnejše, da si avtentičen in zvest samemu sebi. Verjamem, da je sreča na strani majhnih brandov z močnim sporočilom in neizpodbitno avtentičnostjo.
Več o najnovejših trendih izveš na 1. simpoziju naravne in ekološke kozmetike 13. aprila! Predavanja na simpoziju so skrbno izbrana in bodo predstavila celoten proces izdelka, od ideje in formulacije do registracije in prodaje. Simpozij je neponovljiv, izvedli ga bomo samo enkrat in edinkrat!